leave your comment(s) and click my nuffnang ads

19 December 2011

BEN ASHAARI Tanya Aku Nak ke IPT mana ?


Assalamualaikum wbt .
pada petang yang aman damai ni , saya dengan bangganya menyertai segmen ben ashaari ! :) first time join segmen tau ! sapa yang nak join jugak , jum click banner kat atas cepat-cepat . 

ipt yang saya nak masuk .
emm , maybe usm kuwt . samada kat penang or kelantan ni jugak ! lagipon aku berminat nak amik course medic . second choice pulak , maybe farmasi ! ahaha . memang berminat dalam kerjaya yang bertapak kat hospital nih . 

negara yang saya nak pergi .
negara yang saya terimpi-impi ialah aussie . korea pon BEST jugak ! tapi , budak yang amik course medic ni selalunya study kat india , mesir , indonesia or ireland :) bergantung pada keadaan je la . doakan saya dapat keputusan yang cemerlangterbilanggemilang dalam SPM tahun depan ye . 

cita - cita .
memandangkan saya minat medic , cita-cita saya adalah menjadi seorang doktor . lepas amik pengalaman bekerja di hospital kerajaan , saya berimpian nak bukak klinik sendiri . tapi , kalau cita - cita saya nak jadi doktor ni tak tercapai , saya nak bukak kedai haiwan kut . ahahah . \ohrabbityangcomel/

bagi memastikan impian saya ni tercapai , saya BERIKRAR akan belajar bersungguh-sungguh tahun depan . tak nak berfoya-foya main-main kat sekolah :) SPM tak semudah PMR ! 

sumber inspirasi saya ? emm , actually , saya ada sorang kawan kat fb ni , dia study kat korea . walaupon saya tak kenal dia and dia pon tak kenal saya , tapi , saya suka usha gambar - gambar dia kat korea . seriously , memang jealous bila tengok dia lepak-lepak hujung minggu kat tempat-tempat yang selalu kita dapat tengok dalam drama ! 


♫  DOAKAN SAYA BERJAYA !

11 comments :

K O R I E said...

wah, nurse xminat ke?
huhu~
doktor pun ok gak ;p
dekat U di korea sllunya bebudak teknikal jea banyak.

Meeda said...

dtg sri segmen yg sme..
wah nak jdi doktor ye... semoga tercapai :)

singgah blog sye...
http://az-meeda.blogspot.com/2011/12/ben-ashaari-tanya-aku-nak-ke-ipt-mana.html

Mazni said...

Ramai ek suke g korea? saye pon suke hihi

http://maznishahibul.blogspot.com/2011/12/segmen-budak-sekolah-aku-nak-masuk-ipt.html

EMOdisaster said...

ermm...medic..? alhamdulillah...actually..adik akk pun baru 1st year medic kat mesir..uni of tanta... ermm...akk pon doakan adik berjaya g mesir yea...

rajin2 meh singgah..
http://emosbloggingforlifes.blogspot.com/

Unknown said...

selamat maju jaya

Azza Azman said...

salam saya singgah dari blog Ben Ashaari, semoga awak dapat masuk IPT yang diidami tu okay.. wassalam...


http://azzaazman.blogspot.com/2011/12/candy-buffet.html


nak ke g KOREA? Best tu..

❤nur' amalina❤ said...

hehe. sye pn ade terfikir nak jd doktor or ahli farmasi. but, sye nie lembab ckit dlm subjek biologi. dats y sye prefer engineering or film director. nak tau lha ttg kakak awk yg blaja kt utp. awk ade mention kt blog sye tdi. hehe.

keciq_delurfy said...

wow! bakal doktor la nie,, hehe semoga citacita awk tercapai. insya Allah.. amin.. :)
-btw, thanks comment ^^

Unknown said...

All the best awak :) semoga cita-cita tercapai. Yang penting, semangat tu kena kuat dan jangan sekali-sekali putus asa. ^_^

firdaus hilmy said...

eyh nak amik medic :))
mst dahsyt bio nie :P

Syat0za Zai said...

hye doctor athirah! ;) hihi :D semoga awak dapat merealisasikan impian awak tu ;)