leave your comment(s) and click my nuffnang ads

28 October 2011

natrium nitrat paling hensem?

//i will love it if this is true!//

mengarut je aku ni??natrium nitrat tu adalah  sejenis garam la!so,tiadanya sifat hensem,cantik,hot or apa-apa..but,kecualilah diberi unsur personifikasi @ personification dalam bahasa inggerisnya..ahaha..p/s : fakta yang ditulis dalam keadaan mengantuk~.
sebenarnya,petang tadi,aku study pasal kimia bersama dyda..ala-ala study group..(nak exam,baru kelam-kabut buat study group)..tapi,macam biasalah,kitorang mana boleh duduk diam-diam and study memanjang:)..mulut tu mesti jugak terbuka walau sesaat..
aku    : da,dahsyatla elly sekarang!tiap-tiap malam asyik send message yang membuatkan saya seram nak baca!
dyda  : mesej pasal apa?
aku    : nah, tengok ni,.pasal yoochun la..ayat?fuhh,tak boleh blah!(sambil baca nota pasal penyediaan garam)
dyda  : macam mana boleh gilakan yoochun ni??isyh!
aku    : pasal sungkyunkwan scandal la!'natrium nitrat' kan hensem giler dalam drama tu..
dyda  : natrium nitrat???
ark!tersasul..park yoo chun yang hensem meletup tu boleh bertukar jadik garam natrium nitrat?kalau betul,mesti aku dapat score A+ dalam kimia punye..ye la,hari-hari study pasal 'natrium nitrat' je kejenye..tambahan pulak,nampaknya dapatlah kita 'buat' yoochun a.k.a natrium nitrat ni banyak-banyak.inilah kaedahnya..
logam natrium oksida + asid nitrik ---> natrium nitrat + air.. 
//ni la NATRIUM NITRAT tu!bestnye belajar kimia!//
post kali ni telah membantu aku untuk study kimia walaupon benda ni simple je..:)GOOD LUCK for me..exam kimia hari ahad ni dah!then,biologi pulak..lepas biologi,prinsip akaun pulak...ahhh!habisla.. double trouble ke ni?*sigh*

No comments :